dissabte, d’abril 19, 2008

MOCIO VARIANT LA PALMA

Andrés Palacios, en tant que regidor del Grup Independent d’Urbanitzacions en el consistori de l’Ajuntament de Corbera de Llobregat.
Exposa:

El passat 25 de setembre es va debatre una proposta d’aquest grup en relació a la millora de les comunicacions viàries, la qual no va prosperar, creiem que no tant pel fons de la mateixa sinó més aviat per aspectes formals que un cop corregits entenem que poden donar peu a una nova valoració i per tant a una votació positiva.
Sol·licita:

Que sigui inclosa en l’ordre del dia del proper Ple del 20 de novembre la següent:

MOCIÓ
El Grup Independent d’Urbanitzacions de Corbera, continuant amb el seu ferm compromís amb Corbera, i sempre amb una actitud propositiva que permeti presentar mesures d’actuació considerades prioritàries per a la majoria dels ciutadans i ciutadanes del nostre municipi vol incorporar aquelles millores i canvis que permetin donar una nova redacció a la seva proposta d’actuació envers les infraestructures viaries, especialment les interurbanes del nostre municipi.
El Grup Independent també es fa reso de la petició d’un grup prou important de veïns, que amb la seva recollida de signatures i exposició al passat ple del 25 de setembre, ens reforcen en la necessitat de prendre compromisos no només ideològics o de concepte, sinó també amb un calendari i uns continguts concrets.
Perquè entenem que dir “estic d’acord en el fons però ...” o “... ja fem reunions i estem treballant.. ” no és ben bé el que espera el ciutadà, és imprescindible que les accions i els resultats de la feina que es facin arribin al poble, la transparència i la participació són elements claus ja que hi ha molts ciutadans disposats a anar on faci falta per ajudar i acompanyar al nostre Alcalde per a la resolució d’aquest greu problema.
Com varem dir en la exposició de la moció anterior:
La nostra actitud per tant vol ésser constructiva, si més no, sense deixar de ser crítica en allò que considerem no s’ajusta als interessos de tots els ciutadans i sempre compromesa en fer propostes de millora.
Es per això que volem que la nostra proposta, ara revisada, sigui per tal de donar suport a aquells punts que formen part del compromís central del nou Alcalde i de la seva formació política; i en concret a la millora del accessos viaris al terme municipal de Corbera mitjançant el referit al que es coneix popularment com a “Variant de la Palma”.
Pàgina 1 de 3Aquest aspecte ha estat central en el discurs del grup municipal de Convergència i Unió, tal i com s’ha pogut demostrar al llarg de la darrera legislatura, formant part inequívoca del seu programa polític per a les eleccions de maig de 2007 i fins i tot en el primer posicionament públic mitjançant l’Avançada del mes de juliol, encara que aquest cop amb una definició més genèrica de millora dels accessos viaris.
Dir que volem millores significa també dir clarament SI o NO a aspectes tant concrets com la Variant de la Palma, altre cosa foren vaguetats i falta de concreció, i això és quelcom que els ciutadans i ciutadanes de Corbera no entendríem.
Des del nostre grup sempre hem defensat la necessitat d’aquesta infraestructura, feta com no podia ser d’altre manera, amb el màxim de respecte al medi ambient.
Presentada i debatuda la moció es va poder comprovar que:
Les dificultats continuen en tant que hi ha diferents criteris en referència als models de mobilitat i desenvolupament urbà dins l’equip de govern i per tant de les actuacions a realitzar, aspecte que dificulta molt fer avenços en aquest tema.
És molt complex intentar demanar el suport del partit del qual és portaveu el senyor Anducas, si es fixa un termini concret per tal de resoldre el problema, que nosaltres demanàvem pels propers 4 anys, ara ja només 42 mesos donat que una part de la legislatura ja ha transcorregut.
Es va parlar de que existeixen altres accessos al municipi, és ben cert, però cap d’ells disposa de un servei regular i freqüent de transport públic a Barcelona, i per tant no són una alternativa real a la necessària millora del principal vial interurbà del nostre municipi, inclús si es fa servir transport públic.
Això últim ens genera una pregunta clara respecte a les possibilitats i terminis d’un possible increment del transport públic urbà i interurbà, fins i tot per aconseguir que els regidors mes compromesos amb el medi ambient puguin donar exemple i venir a l’Ajuntament amb transport públic:
Podem incrementar els recorreguts del bus intern, tal com estan actualment els vials de les urbanitzacions? Podem incrementar les freqüències de pas amb un augment assumible de la despesa pública? Tant de bo la resposta sigui SI, ho veurem als pressupostos.
Potser podríem reconfigurar el disseny de la ruta d’Autocorb per Sant Andreu de la Barca fins a Barcelona o incrementar el servei actual ampliant el seu trajecte més enllà de Sant Andreu? Per això són necessaris estudis en profunditat i és essencial la col·laboració i el contrast amb d’altres administracions donat que no és una decisió unilateral.
Pàgina 2 de 3En qualsevol cas fer servir un trajecte alternatiu per a anar a Barcelona o a Molins de Rei, actualment tindria un notable efecte negatiu per a la majoria d’usuaris, ja que les alternatives de connexió mitjançant el transport intern del municipi amb els FGC no estan optimitzades ni en temps ni en trajectes.
Per tot el que s’ha comentat fins ara, el Grup Independent d’Urbanitzacions de Corbera demana que s’aprovi la següent moció:
El suport per part de totes les forces polítiques representades al Ple de l’Ajuntament de Corbera de Llobregat, per a la posada en marxa d’una Comissió de treball liderada pel propi Alcalde i integrada per un representant de cada partit i un representant de l’anomenada “Plataforma Prou Cues Carretera BV-2421”, per tal d’iniciar negociacions immediates amb l’Ajuntament de la Palma de Cervelló i amb qualsevol administració competent, que tinguin com a fi definir el traçat de la Variant de la Palma de Cervelló, i executar les accions necessàries per a desenvolupar un projecte definitiu que es pugui aprovar, posant com a data final per fer-ho el final d’aquesta legislatura i fins i tot tenir en marxa el procés d’execució que permeti convertir els projectes en realitats.
Fer trasllat immediat d’aquesta resolució al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Consell Comarcal del Baix Llobregat, Diputació de Barcelona i a la resta d’institucions supramunicipals per donar-la a conèixer i aconseguir així la seva col·laboració en tot el procés.
A més demanem que es faciliti informació i copia de totes les notificacions, actes de reunions i documentació en general a tots els grups polítics municipals i a la “Plataforma prou cues carretera BV-2421”, per tal de conèixer l’avenç d’aquestes actuacions i poder treballar conjuntament pel bé de Corbera en tots els àmbits que sigui possible.
També demanem que a cada ple de l’Ajuntament es dongui informació de les tasques dutes a terme en referència amb aquest tema i a més s’elabori una memòria d’activitats, que es pugui consultar en exposició publica al taulell informatiu de l’Ajuntament.
Tanmateix, restem al que el Ple decideixi al respecte.

Corbera de Llobregat, 5 de novembre de 2007



Andrés Palacios


NO APROVADA, URBACOR-CIU-ERC, VOT EN CONTRA